Alla Helgons Dag

Jag har fortfarande svårt att skilja mellan Allhelgonadagen och Alla Helgons dag. Det är jag nog inte ensam om.
 
Hur som helst på Alla Helgon Dags satte jag och hustru Persson ljus på våra gravar. Vi var där i god tid för lite senare skulle det bli mer aktiviteter på kyrkogården.
 
 
 
Vi gick förbi den nya minneslunden som var upplyst i mörket av alla ljus. Väldigt fint tyckte vi.
 
 
Lite längre bort under det stora trädet hade Landskrona Vokalensemble kommit och sjöng i mörkret med ljuvliga toner för de församlade som dock inte syns på bilden. De fanns i hundratal, tro mig.
 
 
 
 
Iris Thomaeus läste dikter av Hjalmar Gullberg och Pelle Näver.
 
Allt var mycket stämningsfullt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0