En liten tur i Häljarps vårmark



Inte långt från Landskrona ligger Häljarps våtmark. Jag brukar gå dit lite då och då för att lyssna på fåglar.

I går tog hustru Persson och jag en liten tur dit mest för att få lite motion.

Jag kunde konstatera att hampdånen nu stod i full blom i stora mängder. Hampdån är ingalunda någon raritet men den är en vacker växt. På latin heter  den Galeopsis speciosa och speciosa betyder just vacker eller imponerande och det passar ju bra. Jag tog en bild så ni också får njuta av den.



En nässelfjäril satt och solade sig på en bänk. Jag tog en bild som blev ganska hyfsad.

När man är ute och går hittar man alltid något av intresse.

Vi hörs!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0