Tiden går


Ja,det är så sant som det är sagt. Nu har jag fyllat år igen, 82. Går nu mot de nittio. Huvaligen!!!




Christian kom ner dagen till ära. Här tar han igen sig efter dagens resa. Busy som vanligt läsande en bok och pratande i mobilen på samma gång.




Sen tog han oss med ut till Basilika, en av stan bästa restaranger typ Thai.

Jättegod mat och väl kyld öl i 60 cl flaskor. Toppen.



Stefan hade förärat med en förnämlig korg med ost, kex och andra läckerheter.  De kommer säkert att smaka gott.



Annika förärade oss en fika på Flinkmans café nere vid Citadellet. Där valde jag det bästa av allt: Caffe latte med morotskaka, Mums! Hustru Persson föll för en kladdkaka. Inte dumt det heller.

Ja, nu är det hela över. Livet går vidare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra inlägg. Trevlig helg.Birgitta

2012-02-21 @ 18:33:20
Postat av: Anonym

Fina bilder./Christian

2012-02-21 @ 19:25:15
Postat av: Stefan

Härliga bilder, hoppas allt smakar gott.

/Stefan

2012-02-21 @ 20:35:06
URL: http://www.gemzell.se
Postat av: Jonny Greinsmark

Förvisso är jag aningen äldre än Christian, men anser att bilden där han läser och pratar i telefon samtidigt är ett tidens tecken bland ungdomar. Beteendet leder enbart till dålig koncentration, halvdana förvirrade kommentarer, avsaknad av eftertanke, sjukdomar som ADHD, oförmåga att njuta av livet och i värsta fall långvarig depression och för tidig död. Av min herres blogg kan jag utläsa att du ger sig tid att njuta av livet och förmodligen är det även därför du uppnått den aktningsvärda åldern av 82 år. Jag, Jonny, anser att du är ett föredöme!

2012-02-22 @ 08:38:36
Postat av: Sven

Lustigt nog talade Christian i telefonen med en herre som heter Jonny om Henrik Wranér och hans böcker.Det kan väl förlåta en del.

F ö tack för de vackra orden./Sven

2012-02-22 @ 09:17:20
Postat av: Jonny Greinsmark

Oj, det borde jag ha insett. När han ringde var jag dock fullt upptagen med att samtidigt se på TV, engagera mig í matlagningen samt umgås med familjen.

2012-02-23 @ 13:36:26
Postat av: Sven

Hoppas Du får ett långt liv, Dina aktiviteter till trots

2012-02-23 @ 15:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0