Superfullmåne



Dagens superfullmåne


Den här helgen passerade månen jättenära jorden, närmare bestämt 356578 kilometer från jordytan, vilket är nästan så nära den kan komma.

Det är ca 20 år sedan sist.

Domedagsprofeterna brukar få vatten på sin kvarn och varnar för allehanda naturkatastrofer; jordbävningar, stormar och tsunamis.

Jag var ute och tog en bild i mörkret, men allt verkade lugnt.

Enligt experterna skall det inte föreligga några förhöjda risker.

Nu går jag och lägger mig, men drar täcket över huvudet för säkerhet skull.

Natti, natti!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin bild. Mycket bättre än den bild jag tog/Christian

2011-03-21 @ 20:03:29
URL: http://www.christianpersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0