Vintervädret fortsätter



Vintern har tagit Sverige på sängen. I Landskrona går det inte att få ta på en snöskyffel. Det är slut överallt. Som tur var försåg jag mig i god tid.

Häromdagen köpte jag det sista paret broddar som fanns på apoteket. Det går inte att beställa fler, sa de. Ja, nog är det en konstig vinter.

Jag har gått och dragit på mig en förkylning så det har mest blivit inomhusvistelse. Jag håller på med mitt gamla projekt att lägga in mina gamla diabilder på datorn och sen köra ut dem på CD-skivor. Just nu har jag avslutat en bildserie från 1971 då jag ledde en studieresa till Kenya för några etiopiska studenter. Minnena ramlar på en.

I övrigt händer det mycket. Per Oscarson och hans fru tycks tragiskt ha omkommet i en brand.

Ett plan från Göteborg till Umeå tappade massor med höjd när trycker i planet kollapsade.
Jag har själv med när nåt liknande hände. Vi var på väg från Frankfurt till Johannesburg när planet, en jumbojet, tappade höjd. Allt kom så plötsligt. Plötsligt flög vi som vantar inne i planet. Jag flög upp i luften så innertaket gick sönder, sen föll jag ned och hamnade under sätet. Där låg jag lugnt när nästa dykning kom. Jag har full förståelse när de tyckte det var mycket obehagligt. Vårt plan kom lyckligt fram. En av mina kompisar fick dock stanna på sjukhuset ett par dagar. Vi for vidare med ett annat plan till Mocambique.

Vi har varit ute med bilen och tittat lite på fåglar. Passade på och tog några vinterbilder. Det är väldigt vackert ute över sundet.

För säkerhet skull har jag broddarna på mig när jag sitter och skiver. Det är bäst att ta det säkra före det osäkra.

I kväll är det trettonafton och det skall vi fira.

Vi hörs!!!

Kommentarer
Postat av: Ronnie Jönsen

Hej kollade på etiopien asella cadu och fick på de sättet fram dig.Du o hustru persson är tydligen väldigt mycket aktiva.Själv mår jag bra och bor på gården i Torastorp.Ha de bra e mail ronnie.jonsen @telia.com

2011-01-05 @ 22:30:35
Postat av: Ronnie Jönsen

Hej kollade på google asella cadu o fick ditt namn.Aktiv som vanligt ser jag.Jag mår fint o bor på gården i Torastorp.Hälsn Ronnie

2011-01-05 @ 22:47:04
URL: http://http;//svenpersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0