Farväl till 2010





I gårkväll tog vi förväl av det gamla året.

Vi hade dukat med räkor och ett gott vitt vin som vi avnjöt medan vi tittade på TV.

Vi såg "Grevinnan och betjänten" för femtielfte gången. Förr brukade jag skratta hejdlöst åt spektaklet. Nu tyckte jag enbart det att det var tragiskt och trist. Av nån konstig anledning skall man ändå titta på den.

Sen blev det "After Dark". Den var väl bättre men man kände inget nyhetens behag.

Så kom äntligen nyårsvakan. Tommy Körberg bra som vanligt och så kom Jan Malmsjö. Han började som han brukade, men sedan gjorde han en egen variant på avslutningen. Det ska bli kul att se vad tidningarna skiver. Han kände väl sig uttjatad han också.

Ja, så är året slut och ett nytt har börjat. Vi har framförallt önskat oss att vi får behålla hälsan någerlunda.

Hur var då 2010? Ja, mycket var väl bra, men framförallt minns vi att vi haft en del problem med hälsan.

Hustru Persson bröt högra armen och tummen på den vänstra i våras och sen har hon kämpat hårt för att komma tillbaka. Det gladde mig när hon idag sa att hon kände sig nästan helt återställd. Det var väl ett fint slut på året.

Själv fick jag reda på att jag led av kronisk lymfatisk leukemi, Kll. Det gjorde att jag tappade i vikt och att allmäntillståndet försämrades. Jag fick i år genomgå 4 behandlingar med cytostatica  till min glädje med mycket gott resultat och jag börjar nu återfå min gamla fina rondör.

Vi har inte åkt på några utlandsresor av förklarliga skäl, men nu satsar vi på det nya året.

Jag slutar med att önska alla mina läsare ett riktigt Gott Nyrr År!!!!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Jag önskar Er detsamma,

Ha ett underbart 2011!

kram

V

2011-01-01 @ 15:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0