Mer vårtecken



Fastlagsbulle från Trädgårdsgatans kafé med anakronistiskt  drickesdon.
 
I går avvverkade vi ytterligare ett vårtecken. Vi åt vars en (eller var sin) fastlagsbulle.

Varje år när det är dags kommer samma sak upp till diskussion. Vad skall den heta - semla, fastlagsbulle eller hetvägg?  T o m på kaféets påse står alla ord med, upprepade flera gånger för säkerhetens skull.

Som barn hette den alltid fastlagsbulle även om vi åt den med varm mjölk. och det var good enough for me.

När man sen blev större och kom ut i stora världen fick man lära att det även fanns andra benämningar.

OK, jag skall inte fördjupa mig i ämnet. Var och en får bli helig på sin tro.

Hur som helst brukar jag bara äta en om året.

Nu väntar jag på den första lärkan.

Tjena moss!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0