Säsongstart på vårt galleri i gränden




Galleriet i vår gränd har startat upp med två nya konstnärer. Den ene Jucivaldo Tavares (se ovan) kommer från Brasilien. Hans konst kännetecknas av harmoni i innehållet och färgerna.

Efter en stärkande promenad, gick jag in på galleriet, där jag satte mig att vila. Då kom jag igång att tala med Jucivaldo. Efter att han sagt att han kom från Brasilien gled samtalet över på portugisiska. Det gick förvånansvärt bra trots att jag inte talat språket på flera år. Efter tre kvart bröt jag upp och tog lite bilder.




Jucivaldo har utställt framför allt i Brasilien och Sverige.



Den andre konstnären hette Stan Wys och kom från Vitryssland. Han var inte där igår.



Han arbetar mest med olika statyer i brons. Mycket tilltalande för en novis.

Besök gärna galleriet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0