En bit på väg

Jag har ett stort projekt på gång, nämligen att scanna alla våra diabilder och lägga över dem på CD-skivor.

Vi har eller hade ett stort skåp fullt med diabildslådor uppe på vinden.

Projektet är uppdelat i ett antal delprojekt. Jag har just nu avslutatat ett sådant. Det gäller bilderna som vi tagit under vår vistelse i Etiopien 1988-89.

Det blev totalt 1667 scannade bilder. Det är en hel del. Att scanna en bild tar igenomsnitt 3 minuter för mig. Det blir totalt 5001 minuter eller 83.35 timmar.

I genomsnitt har jag nog scannat 1 timme om dagen så har det taget 2 måmader och 3 veckor om jag har räknat rätt.

När jag var färdig ropade jag bingo högt och tydligt. På kvällen delade vi en flaska sekt från Franken för att fira det hela.

Men det finns fler delprojekt kvar, Hustru Persson har just burit ner 25 lådor från tiden i Etiopien 1970-73.

Jag tänker dock hålla på med andra saker den här veckan. Nån måtta får det vara.

Sen kör jag igång igen!!!

Att vara pensionär är inget latmansgöra!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så mycket för de fina bilderna. Många minnen väcktes till liv. Oj vad åren går. Fantastiskt arbete med scanningen /Christan

2011-04-08 @ 20:13:06
URL: http://christianpersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0