Stora nyheter och små



Ett gethuvud i Orsa, Foto Annika Persson


Vår dotter Annika, som är miljöinspektör i Orsa, ringde mig häromdagen. Hon sa: Idag var det flera som ringde och sa att de sett ett gethuvud sticka upp ur en säck på avfallsanläggningen i Orsa. Jag åkte dit och såg att det var ett gethuvud. en hud och lite klövar, Tog några kort för säkerhets skull och sa till gubbarna att låta bränna det. Därmed trodde jag saken var utagerad.
Men tidningarna fick nys om det. De ville ha ett foto och jag skickade över mina bilder - de är ju officiella och dan efter var det en artikel i bladet. Och folk blev upprörda och började kommentera det hela.
------
Ok. Jag håller med att det egentligen inte är nån stor sak även om man inte skall göra så.

Döm till min förvåning då jag satt och läste Landskronaposten och fick se att historien även stod i vårt lilla lokala  blad.

Tala om stora nyheter!!!

Sen hör till saken att jag fått en gratis månadsprenumeration på Svenska Dagbladet. Och hör och häpna!! Artikeln var där också!!!

Jag tycker nog att det är att ta i lite i översak, men det är kanske bara jag som inte kan skilja på huvud- och bisak.

Skall i alla fall kolla imorgon om det står något om kungen i lokalbladet. För det är i alla fall viktigt!!!!


Morsning!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0