Spel och dobbel

För en tid sedan läste jag i bladet att man vunnit 1.5 miljon på V75 i våran tobaksaffär.

Där finns en duktig tjej som jobbar och som gör spelsystem för affären. De omfattar tydligen massor med rader och man kan köpa andelar om man vill vara med. Det går 10 andelar på ett system. Vinner systemet får man dela vinsten efter det antal andelar som man har.

Jag har aldrig varit mycket för att spela, men gick och funderade lite på det. Man skulle kanske försöka.

En dag var jag inne på spelbutiken. Det kom in en liten prydd dam som brukade  basa för husmodersföreningen. Hon hade med sig en massa spelbongar. Spelar du på V75, sa jag??? O ja, sa hon. Jag brukar vinna lite då och då. Härförleden fick jag 5000 kr. Inte dumt alls. Är du med i postkodmiljonären ochså? Jajamensam, sa hon. Och du vinner. Ja, lite då då. Jag klagar inte.

Jag kände mig allt mer frestad. Jag tror jag försöker. Kan hon  vinna så kan väl jag.

På lördagen köpte jag mig en andel à 110 kr. På måndagen gick jag in för att kolla.

Tyvärr blev det inget den här gången.

Jag hade redan beslutat att prova tre gånger. Sen skall jag fatta beslut om framtiden.

Ny andel nästa lördag.

Den här gången hade jag 6 rätt. Tyvärr var det favoriterna som vann så det blir inte så mycket.

Det blir nog en hel del ändå, tänkte jag. Här har du vinsten, sa hon,  och gav mig 5 kr.


I dag läste jag i bladet att en annan dam i en annan del av landet hade vunnit 8 miljoner.

Som sagt, det får bli en gång till sen får vi se. Mycket tyder på att det finns bättre sysselsättningar!!!

Den som lever får se. Morsning!!!


Kommentarer
Postat av: Anne Catrine

Grattis till vinsten eller kanske till att förlusten inte blev så stor i alla fall :) Men spelar man inte så kan man ju inte vinna, men spela lite lagom är nog melodin. Ha det gott och kram

2010-01-19 @ 18:26:25
Postat av: Anonym

Försök igen. Birgitta

2010-01-19 @ 18:50:05
Postat av: Anonym

Bättre med fonder helt klart/Finnen

2010-01-20 @ 13:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0