Nya vandringsleder



Hustru Persson vid en av stolparna vid vandringsleden försedd med klurig fråga


Oj,oj,oj vad jag saknat er, kära läsare!!! Det har tyvärr varit nåt tjall på min dator. Allt annat har fungerat, utom min egen blogg. Jag vet inte vad det beror på. Jag har ju inte sagt något ofördelaktigt om Al Quaida, så det måste vara något annat.

Hur som helst. Nu är jag tillbaka, full av tillförsikt.

Kommunen har gripits av den allmänna aktivitetsivern och upprättat olika vandringsleder innom stadens hank och stör.

Den längsta, som kallas havsleden, är 13 km lång och går från stadens centrum till dess gräns i norr som ligger i Fortuna. Den är dessutom försedd med en inbyggd tipsrunda även om leden endast går rakt fram.

Informationen har varit lite så där så vi har inte vetat var frågorna har funnits.

Den som känner hustru Persson vet att hon anser att en sådan utmaning inte skall lämnas oprövad. Ja, och Du skall följa med!! Du behöver lite motion!!! är mantrat som jag så väl känner igen.

Nåja, vi ger oss i kast med uppgiften. Vi tänkte ta den i etapper. Vi började mitt i och hittade en del frågor.

Nu fortsatte vi i den andra ändan. Vi gick längs stranden från Ålabodarna ända till Fortuna. Vackert väder och härligt att gå men ingen fråga. Vi vände vid kommungränsen. Det blev mycket motion till lite nytta. Skönt var det att gå för att inte tala om duschen när man kom hem.

Idag gjorde vi en ny attack. Åkte till pumphuset i Borstahusen och gick bakåt mot centrum.

Vi träffade snart på en fråga och på den stod det: Detta är sista frågan. Jag kände mig besviken på upplägget.

Vill man att folk ska ut och motionera så skall man väl motivera dem att gå hela sträckan. Det är meningen att frågorna skall bytas ut en gång i månaden. Sen skall man ha en dragning med fina priser. När folk väl har lärt sig att det bara finns frågor i den första tredjedelen ja då skippar nog de flesta den återstående biten.

Nej, skärpning kära byråkrater!!! Jag förstår att det kan vara lite jobbigt för er att sätta ut frågorna längst ut, men det besväret får ni ta er!!

Nu slutar jag för den här gången.

Kommentarer
Postat av: Anne Catrine

Hejsan!Så bra att din blogg fungerar igen:) har saknat dina inlägg. Vi syns på torsdag. kram Anne Catrine

2009-10-20 @ 21:49:20
URL: http://www.vegagatan15.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0