Karneval i stan



Hustru Persson och barnbarnet Linus utanför vårt hus



Alf Norberg framför sina tävlingsalster



Brasilianska skönheter



Tycho Brahe


En karneval är en massa stånd med massa onödiga saker. Massor med musik i alla de former på högsta nivå.

Vi gick en runda och som tur var hade jag tagit av mig min nya hörapparat. Linus köpte ett par tuffa solglasögon utan glas. Säkert sista skriket.

Tog en sväng bort till stadshuset där stadens konstnärer ställde ut sina tävlingsalster. Det var två tema som gällde: årstiderna i L-a och en valfri miljö i stan. Alf Norberg brukar vinna så vi plåtade honom.

Och så själva karnevalståget. En massa dansande skönheter och sedan lite anknytningar till stan och en himmelens massa oljud.

Jag hoppas att det är bra för stan och dess företagare. Fast de allra flesta knallar kom utifrån.

Hur som helst kom de en massa människor.

Nu väntar lugnare tider.

Bloggare Persson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0