Biologiska muséet i Stockholm



Biologiska muséet på Djurgården



Fågelberg med alkor och tretåiga måsar

Vi har varit i Stockholm. Vi har firat födelsedagar och vår egen bröllopsdag, den 48de i ordningen för resten.

Sedan gjorde vi en lång promenad ut till Djurgården där vi besökte det biologiska muséet.

Det här muséet är förvisso annu dazumal, men jag älskar den här typen.

Moderna muséer visar numera mest olika projekt med en massa bilder och text.

Här visas djuren i sin naturliga miljö. Om man inte vet det innan får man en uppfattning om hur de lever.

Vi fick en lista över alla arter och vi ägnade minst en timme att kolla upp alla fåglar och djur.

Både hustru Persson och jag tyckte det var så fascinerande.

Ett gott råd: Gå gårna dit!!!!! Du kommer inte att ångra det.

Vi hörs!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, biologiska är speciellt



Se mitt eget inlägg på min blogg http://christianpersson.blogspot.com/2009/03/plat-nisse-och-biologiska-museet.html



/Christian

2009-08-27 @ 09:38:04
Postat av: Stefan

Ett gott val, Biologiska Museet på djurgårn är helt makalöst, det är ett av mina favoritmuseer, en pärla.



/Stefan

2009-08-30 @ 22:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0