En oväntad naturupplevelse




Morsning allesammans!!!

Hustru Persson och jag tog bilen för att titta lite på fåglar i Ottarpstrakten. Och vi fick se årets första bruna kärrhök sväva över vassarna.

Men dagens händelse blev något helt annat. När vi passerat Säby kyrka fick jag plötsligt se att det var något som sprang över fälten.

Någon mikrosekund senare ropade jag: "Titta där springer ett vildsvin". Vi försökter ta ett foto!! Sagt och  gjort. Vi körde till vägrenen och hustru Persson tog ett kort innefrån bilen. Och se kamran ljuger inte.

Så vitt jag vet var det första gången jag sett ett vildsvin ute i naturen, även om miljön var lite ovanlig.

Det får räcka för den här gången!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Årets bild kanske?/Christian

2009-04-28 @ 08:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0