Stenskrift



Nils Poppes gravsten på Allerums kyrkogård


Hej igen!!


Det finns en hel speciella texter på gravvårdar.

Den kanske mest kända är kanske den över Piraten på Ravlunda kyrkogård. Den känner ni säkert alla till, eller hur.

I dag tog vi en sväng till Allerums kyrkogård för att ta en bild av Nils Poppes gravsten. Den är ju alls lika känd som Piratens, men jag tycker hans humor lyser igenom. Har ni svårt att läsa texten så står där " hälsa och säg att jag ligger på Allerums kyrkogård". Han skulle kanske ha lagt till "om nån ringer", men det gjorde han inte.

På tal om det så kommer jag ihåg en annan text. Det stod: "Här vilar f.d. änkan + namn". Jag vet fortfarande inte riktigt vad hon menade.

Nu håller vi. Hej!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0