Blixtvisit i Stockholm



Hustru Persson och bloggaren njuter av de etiopiska delikatessern



Etiopiska specialiteter: brödet injera, ägg och kyckling, kött och linser, keso mm



Vegetariskt traditionellt alternativ



Tredje alternativ för den som inte gillar injeran: burgo och linser med hot sås



Etiopiskt öl. (Etiopiska bokstäver överst på flaskan)


Ja, hejsan!!!

Så träffs vi igen!

Vi har varit upp i Kungl. huvudstaden under långhelgen.

På fredagen var det framför allt besöket  på den anrika Oskarsteatern som gladde oss. Där vi såg "My fair lady" med strålande skådespelarprestationer. Jan Malmsjö var i högform och körde i ett tempo som ingen annan kom i närheten av. Tala om krutgubbar!!
De bärande rollerna hade Helen Sjöholm och Tommy Körberg. Även en omusikalisk typ som bloggare Person njöt av föreställningen med fulla drag.

På lördagen körde Christian och jag en liten kyrksafari med bl. a. besök i Enköping och Märsta. Speciellt domen i Enköping är imponerande.

På kvällen tände det till på riktigt. Då var det besök på för oss anrika etiopiska restaurangen "Abbesinia". Vi hälsade glatt värdinnan på amarinja och hon gav oss en välkomnande kram. Vi intog en strålande måltid, varierad efter den enskildes önskemål. Etiopisk mat är hot!!! och jag tog för säkerhet skull av mig tröjan för att jag inte skulle svettas för mycket. 
Ännu en oförglömlig måltid.

Vi hörs snart igen får vi hoppas. Hej då!!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0