Björnes konst

image284

Kennet Björne jobbar med sina gubbar

image285image286image287


Det är mycket man inte känner till. Jag har bott i Landskrona sen 1967, men jag har inte haft en aning om att bakom Björnes magasin finns en etablerad konsnär.

Björnes magasin är en formidabel loppisaffär. Där finns allt och mycket därtill. Hela huset är knökafullt med prylar av alla de slag. Jag har varit där ibland, men då har jag mest varit rädd för att stöta till sakerna så det skulle bli ett jätteras. Men än så länge har det gått bra.

Stefan,som var hemma i helgen sa: Har du sett Björnes gubbar. Vadå gubbar? Ja, vet du inte att han är en etablerad konstnär? Nä, inte en aning.

Jag kolla lite på nätet. Såg att han fått Landskronas kulturstipendium redan 1979. Oj då!! Jobbat mycket Jörgen Mash. Hoppsan!! Jag har tydligen missat mycket. Bäst att ta en titt på hans grejor.

Jag gick dit. Kennet var i full fart att skapa sina gubbar. Tog lite bilder. Det var verkligen spektakulära!!

När det gäller konst tänker jag inte tala om vad ni ska tycka. Jag vet det inte själv.

Gå gärna dit och titta själv. Han håller till på Gamla Kyrkogatan. Det kan vara väl värt ett besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0