Trädgårdsutflykt



Milos Matic i Bjuv med sina ormar



Mycket blommor, men ändå lite luft



Bil i trädgården och olika skulpturer



Nefertite tillverkad av Milos



Sleeping  beauty i Asmundtorp


I dag på nationaldagen hade man något som hette "Öppna trädgårdar"

Vi beslöt att ta en tur till Bjuv och Asmundtorp och titta på några trädgårdar.

På vägen dit kunde vi konstatera att det inte var många som flaggade trots nationaldagen. Här ligger vi långt efter Norge.
Väl i Bjuv letade vi länge utan att finna någon trädgård. Det skulle vara konst av betong och smide.

Här är det nog, ropade hustru Persson. Vi såg ett vackert målat staket och väldiga Buddha-statyer och lejon i trädgården. Det var knökafullt. Vi försökte öppna grinden, men det gick inte. Vi frågade en som kom förbi. Nä, det är ett Buddhatempel, sa han. Det hade jag ingen aning om!!

Efter ytterligare en tids letande hittade vi rätt. Milos, som var en trevlig man, hälsade oss välkommen. Han hade massor med saker i trädgården. De flesta hade han gjort själv. En gammal bil ute och flera inomhus. Massor med växter, en fiskdamm med karpar och guldfiskar. Flera byster av Nefertite, gjutna och målade av honom själv.

Jag gillar det här, sa Milos, för då håller jag mig i trim.

Vi sa hej till Milos och fortsatte till Asmundtorp. Där hade man satsat på att figurklippa buxbum. Vi fastnade för en liggande dam som låg och solade sig.

Tänk så många duktiga människor det finns runt omkring oss.

Farväl!!!!

Kommentarer
Postat av: milos

Hej Sven Persson det var länge sen du var hos mej i min trädgård o tagit underbara bilder o publicera i dator runt om hela sverje det var fantastisk av dej. SVEN. Detta er stor tack från mej. milos Bjuv

2015-02-22 @ 21:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0