Hustru Persson har fått nytt databord

image239


Under lång tid har vi bara haft en dator. Men eftersom hustru ägnar mycket tid åt släktforskning och mer och mer hjälpmedel blir tillgängliga på nätet, har behovet vuxit sig allt starkare att ha en egen dator.

Med hjälp av vår yngste son Stefan fick hon så en egen dator. Vi hade ett gammalt databord som vi haft till en Mac för ett bra tag sedan. Det fick duga till en början. Men det började sakta men säkert ramla ihop och behovet av ett nytt bord blev allt större. Vi kollade på diverse möbelaffärer och kontorsvaruhus inklusive IKEA, men hittade inget som passa.

Så en dag sa vi: nu far vi till Ekeby möbler och där fick vi slutligen napp. Det skulle ta ett par veckor och det gjorde det också. Vi hämtade ett ganska stort platt paket.

Nu skulle bordet monteras och det var min uppgift. Det viktigaste är att göra allt rätt från början. Allt för många gånger har jag varit med att när det närmar sig slutet har man fått börja om från början igen.

Jag tog in paketet i tvättstugan och där fick ingen störa mig. Jag sorterade upp alla lösa delar in i minsta detalj och så satte jag igång. Sakta fortskred arbetet och efter ett par timmar satte jag dit den sista lösa prylen. Det var fullbordat!!

Sen gällde det att flytta över datorn från det gamla till det nya bordet utan att blanda ihop sladdarna.  Och kan ni tänka er. Även detta lyckades, fast jag var ganska nervös när jag försökta starta datorn. Den uppförde sig som den skulle. Astrid Lindgren skulle nog ha kallat det här för ett stolleprov.

Ja, roligare än så här blir det inte.

Morsning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0