Lite tankar

Sommaren knallar på.

Stefan har haft en ordenlig semester. Christan likaså. Nu tar han och Victoria ytterligare en vecka för att fylla år på en av medelhavets öar.

Annika har kämpat hårt med sin lillstuga och nu är den klar för uthyrning till hugade sommargäster. Hon har annonserat på blocket. Se vidare http://www.blocket.se/vi/17609816.htm?ca=6_s

Det är inte klokt vad där kan ligga bakom en massa bokstäver och siffror.

Själv har jag ingen semester, men å andra sidan gör jag vad jag vill ändå. Just nu håller jag på och läser bygdeförfattaren Henrik Wranérs böcker, som skildrar folklivet i Södra Skåne på sista fjärdedelen av 1800-talet. Han skriver både på svenska och bygdemål. Det mesta var mycket annorlunda. Bildningsnivån var mycket lägre på den tiden. Det var bibeln och postillan som stod i centrum. Det fanns många fler tabu och måsten. Man förvånar sig kanske mest över att allt var så småskuret och att avundsjukan så dominerande.

Hustru  Persson är som alltid i högform. På sista tiden har det varit dövstumsskola och kyrkegårdsvandringar som tagit mycket av hennes tid.

Nu skall det bli utställning i vallgraven av olika flytande trädgårdsmontage.

Jag kommer nog tillbaka om detta lite senare.

Till dess - morsning!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0