Lite funderingar!!

Hej igen!!

Jag läste i bladet häromdagen om en bloggare som var inne och skrev på sin blogg minst 5 gånger om dan. Där ligger man i lä.

Vi har varit på en del föredrag den senaste tiden. Bl. a. ett s. k. fördjupningsföredrag om skapelsen sett ur bilblisk och vetenskaplig synvinkling. Intressant men jag vet inte om jag blev så mycket klokare.

Vid kaffet fick de som ville ställa frågor.

Jag satt och tryckte ett bra tag, men sen tog jag mod till mig och sa:

"Kanhända jag hädar, men med en del av facit i hand kan man väl påstå att människan med sin intellegens är den enda art här på jorden som tycks vara kapabel att förstöra både sig själv och hela jordklotet. Vi kan bara se på denna miljöförstöring och dessa eviga krig med alla sina förstörelsevapen. Det må väl kvitta om människan skapats enligt bilbeln eller den har framkommit  enligt vetenskapliga förklaringar så blir jag mer och mer övertygad om att människans tillkomst nog är det största misstag som skett här på jorden."

Det var väl inte den frågan hon hade väntat sig. Jag fick inte mycket till svar. Hon sa bara att det var inte bara elände utan också mycken kärlek. Den som lever får se. Jag känner att vi är inne i en ond cirkel som vi inte kan ta oss ur.

Jag hade lite andra frågor, men de hoppar vi över. Det får räcka för den här gången.

Nu håller jag tummarna för våren. Den är på gång igen.

Bloggare Persson

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här stack du ut hakan ordentlig:)/Christian

2008-04-09 @ 20:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0