Mamma Jennys 100-årsdag

image67

Rea och Nisse på Pumphuset

image68

Vi åt en delikat hälleflundra

image69

Vi firade Jennys födelsedag

image70

Blommor på Jennys grav


Nu har jag äntligen fått igång bloggen igen. Det har varit strul med att lägga in bilderna, men en duktig kille från vår fotoaffär hjälpte mig att lösa problemen. Jätteskönt!!! Har haft abstinensbesvär nu ett tag. Men nu kör vi igen.

Det handlar om den 10 juni. Mamma Jenny skulle ha fyllt 100 år om hon levat. Rea och Nisse kom hit för att vi gemensamt skulle hedra min svärmors födelsedag.

Vi började med en förkovrande utflykt till Vrams Gunnarstorp, där vi beundrade godsets fina trädgård, med avenboks- och buxbomshäckar. Linné hade var där redan 1749 och även han var imponerad av anläggningen.

Sedan intog vi en mycket god måltid på Pumphuset i Borstahusen. Hälleflundran var superb, även så vinet.

Sedan for vi till graven och ägnade Jenny en tacksam tanke. Jag är glad att jag fått lära känna denna fina personlighet. Frid över hennes minne.

Jag tackar för den här gången. Lovar att komma tillbaka. Fridens.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder/Christian

2007-06-20 @ 13:47:11
Postat av: victoria

äntligen ett livstecken!
ha en fin midsommar
victoria

2007-06-21 @ 11:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0