Fridas studentexamen

image62

Stefan har fixat Fridas plakat

image63

Ett stolt gäng

image64

Sjung om studentens lyckliga dar

image65

Grillstek á la Stefan

image66

Avslutad med en gemensam måltid ute i det fria

Huvudanledningen att vi for upp till Gävle denna gång var att vi villa vara med och fira Fridas studentexamen.

Stefan var upp innan tuppen hunnit rensa strupen och fixade Fridas välkomstskylt. Han är jättehändig. Undrar just vem han ärft det efter?

Lite senare blev det promenad till Polhemskolan och en hel del väntan. Så kom de ut. Klass efter klass. Så kom även Frida. Hon fick blommor och blader. I handen hade hon ett mycket bra betyg, till glädje för alla.

Sen promenerade studenterna ner till biblioteket och tillbaka. Lugnt och disciplinerat. Vi blev imponerade. Dagen innan hade vi sett Stockholms studenter bryta mot de flesta trafikregler och dessutom hade de fört ett himla liv. Heder åt Gävles studenter.

Väl hemma tog Stefan hand om grillen. Anne Catrine fixade allt möjligt annat. Sedan blev det en gemensam måltid i bästa stämning för Frida tillsammans med  oss och Malin och Hans, Fridas pappa och hennes mormor Annelie.

Jag minns min egen studentexamen för 53 år sedan. Det var nog den enda dag som jag trodde att jag kunde allt. Fast det fick jag snart klart för mig, att så var inte fallet. Men det var trevligt så länge det varade.

Vi tror att Frida har en ljus framtid. Bra betyg, inte rädd för att jobba och dessutom vet hon vad hon vill. Vi önskar henne lycka till med livet. framtiden ligger framför henne.

Vi tackar för en mycket fin vecka. Nu ska vi hem och fira minnet av mamma Jennys 100-årsdag,.

Sköt om Er och Hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis Frida

2007-06-10 @ 21:53:55
URL: http://christianpersson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0