Att hålla igång

image71

Jag börjar med uppvärmning på motioncykeln 5 - 10 min

image72

Överarmarna för sig en omgång. 2 x 15 gånger

image73

Benen likaså

image74

Och så tar jag i för kung och fosterland

image75

Armar böj

image76

Mera armträning

image77

Och ännu mera

image78

Nu är det benen som får sig en omgång

image79

Armar uppåt sträck

image80

Och så får magmusklerna sig en omgång som avslutning


Nu när jag lärt mig att lägga in bilder tänkte jag ta i ordentligt. Det är skitenkelt när man väl vet hur man skall göra. Och kul också!!

Som sagt motion lär vara bra för hälsan. Har man bra hälsa lever man längre påstår de vise.

Jag skall säga det med en gång. Jag är ingen träningsnarkoman, snarare är jag lite lat. Men när man väl kommit igång så känns det väldigt skönt efteråt. Och det är väldigt bra för aptiten och sömnen med för den delen.

Vi har ett gym strax intill, bara några hundra meter bort. Det heter Fysiken. För ett tag sedan fick de nya mycket moderna maskiner så de är verkligen up to date.

Jag har som målsättning att gå dit åtminstone 2 gånger i veckan. Ibland lyckas jag klara av det, men ibland har det varit svårt. Vi åker ju bort lite då och då och då missar man ju. Just nu är jag inne i en ganska hygglig period.
Först är det uppvärmning och sen fortsätter jag i de olika maskinerna. Rörelserna upprepas 15 gånger vardera under två pass. Man kan belasta dem efter vad man orkar med. Jag försöker inte ha för hög belastning. Då blir det lätt lite småskador och då är man tvungen att ta det försiktigare och i värsta fall hålla upp ett tag.

Är jag riktigt på humör tar jag ett pass i roddmaskinen.

När det hela är klart brukar jag gå brukar jag ligga 15 min på den mekansiska vattenmassagesängen. Det är jätteskönt. Allt avslutas med en skön dusch.

Sen går jag hem och gläds åt mitt goda samvete.

Det är nog fler som borde göra likadant.

Hej då!!

Kommentarer
Postat av: Christian

Kanonbilder. Man blir verkligen inspierad att träna.
Maskinerna ser mycket bra ut. Och han som som tränar ser ju urstark ut. /Christian

2007-06-22 @ 10:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0