Munskänkarna i Landskrona 20 år

image201image202

Munskänkarna och dess nuvarande ordförande Kaj Ströberg

image203

Max Eliasson var en av grundarna och därtill den förste ordföranden

image204

Hustru Persson t h tillsammans med Eva Mejborn

image205

Kycklingleverterrine till vilken vi drack champagne

image206

Sockersaltad torsk avnjöts med Bourgogne Cuvée Margot 2005 Olivier Leflaive

image207

Monte Enebro- getost till vilket vi drack ett Sancerrvin av hög klass

image208

Österlenslamm med Chateaux des Annereaux 2004 Lalande de Pomerol

image209

Äppeltartlette avnjöts med Moulin Touchais 1993 Coteaux de Layon


För 20 år sedan var jag och hustru med när de startade Munskänkarna i Landskrona. Sedan har åren runnit iväg. En hel del kurser och 1 och 1,5 betyg har det blivit under årens lopp. I början kunde jag nog en hel del efter min egen uppfattning , men tyvärr är det så att  ju mer man lär sig desto mindre tycker man sig kunna. Men stor sak i det.

Den 23 november 2007 var det alltså 20 år jubileum och detta firades med stor fest på Hotell Öresund.

Alla intiativtagarna var där jämte en del veteraner plus massor med nytt folk. Vi bjöds på en fem (hic!!)-rätters måltid. Är det fest så är det! Till detta drack vi synnerligen goda viner. Jag kan inte dra mig till minnes att jag varit så tillfreds med vinerna som vid denna fest. Men så besitter också arrangörerna vinkunskap på högsta nivå.

Nu ser vi framåt mot nästa jubelfest.

Ni har säkert märkt att var lite sen med den här bloggen, men tiden räckte liksom inte till.

Nu säger vi: "In vino veritas"  och önskar en god natt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Imponerad av bloogproduktiviten (om det nu finns ett sådant ord). Har du sett http://theroughset.blogspot.com/ med Jöran och co?

Från Solna

2007-12-08 @ 11:05:25
URL: http://www.christianpersson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0