Reklam, reklam!!!

Jag är ingen vän av den våg av reklam som väller över oss. Vi har satt upp en lapp på brevlådan. Ingen reklam, tack. Spar en tall!! Det hjälper alltid något.

Reklamen i TV skall vi inte tala om. Ser man på 3-an eller 4-an blir man väl matad. Då sätter jag ner ljudet på noll och försöker göra något annat.

Och så smyger det in sig lite direktreklam i postlådan i alla fall. I dag dök det upp ett sådant papper. Jag tog tjuren vid hornen och började läsa:

Sanslösa erbjudande!!

Bland annat ville de sälja nåt som troligen var en slags super DVD-spelare. De skrev:

Spela in två program samtidigt som Du tittar på ett tredje!!!

Detta var tydligen toppen av lycka, trodde de. Då känner de inte mig. Jag kanske klarar av att spela in ett program, men två det kan de glömma. Inte en chans. Och dessutom titta på ytterligare ett. Forget it!!

 Där står även att man sparar inte mindre än 600 kronor. Bara en sån sak. Jag måste bestämma mig.

Beslutet är inte svårt att fatta. Det blir papperskorgen.

Nog är det en konstig värld vi lever i.

Ja säger

Hasta la vista

Kommentarer
Postat av: Christian

Hej
Det är faktiskt reklam på bloggen. Men det är ju bra på så sätt att bloggen är gratis. En del bloggar tjänar också pengar på sin blogg

2007-08-22 @ 17:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0