Till Österlen

image15image16image13image14

Hejsan igen! I dag är det annandag påsk. Det var ganska dåligt väder i morse så vi var i valet och kvalet om vi skulle åka till Österlen. Vi kom fram till att om vi stanna hemma blev det nog bara ett enda långt degande. Så vi gav oss ut i småregnet.

Vi stannade till i Sjöbo och tog oss en titt i ortens konsthall som ligger mitt i samhället. Där föll vi för en förtjusande fjärilstavla. Det blv ingen affär men väl ett foto.

I Eljaröd tittade vi till mina gravar och planterade lite blommor samt tvättade gravstenarna. Det blev faktiskt riktigt bra.  Sen for vi till Brösarps berömda gästgivargård där vi åt en äkta skånsk äggakaga. Portionen var så rikligt tilltagen att vi knappt orkade med, men de vill väl inte att man skall gå hungrig från bordet.

Nästa anhalt var samlingsutställingen i Tjörnedala. Det mesta gjorde väl inget större intryck på oss, men vi hittade ett underbart glasarbete av Hanne Dreutler. (nedesta bilden). Tyvärr fick jag inte bilderna i rätt ordning pga att datorn inte ville samma som jag. OK.

Min släktning Sven-Åke Ekberg hade gjort ett fint svetskonstarbete. Storm-Per hette det och kostade multum.

Slutligen blev glada att se en helt underbar lampkrona av Jonas Rooth. Men så kostade den också över 60 papp.

Nu är vi hemma igen. Nu får vi försöka smälta vad vi sett. Men det skall väl inte vara någon större konst. Vi ses!!

Kommentarer
Postat av: Christian

Snygga saker

2007-04-11 @ 09:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0