Att fotografera fåglar

Det är kul att hålla på med olika saker. Jag tror att det är bra för att hålla hjärnan och kroppen i övrigt i form.
 
Jag har skaffat mig en ny kamera. Jag har tänkt på att försöka fotografera fåglar. Jag har hållit på och skådat fåglar det senaste 55 åren så jag är inte alldeles novis. Fast lätt är det inte. Det finns massor med fåglar som inte är samarbetsvilliga. (Tänk bara på Kalle Anka och julafton).
 
Jag har börjat lite smått med sittande fåglar som änder och måsar. Det finns gott om sådana vid vallgravarna.
 
 
 
Här har vi en. Men vad är det för en fågel?
 
Jo, det är en fullvuxen skrattmås i vinterdräkt.
 
Vi får väl se vad det kan bli i framtiden.
 
Nu säger jag hej!!!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättefin bild !

2012-11-16 @ 00:55:42
Postat av: Inger B L

En sån fin fågel! Den skulle man mycket väl kunna rama in! Hälsn IBL

2012-11-29 @ 21:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0