Sadistdåd mot minneslund




Förra gången skrev jag om namnbrickorna på de som låg i minneslunden i Perstorp.

Jag trodde inte det var sant vad jag läste i dagens tidning.

Koppartjuvar hade onsdags natt varit inne på kykogården och huggit loss 200 namnbrickor från den stora stenen. Brickorna var dels fastskruvade och dels limmade så de satt ordentligt fast.

Tjuvarna hade framför allt tagit bort de som satt på baksidan. Till saken hör att brickorna är gjorda av en mässingslegering så de lär nog inte få mycket pengar för dem.

Jag förstår inte vad det är för människor som går in på en kyrkogård och stjäl och förstör. Det är så simpelt, så simpelt. Jag finner inga ord. Finns det inga gränser för hur djupt en människa kan sjunka?

Jag vet ännu inte om min systers bricka blev stulen, men eftersom den fanns på muren som syns utifrån så hoppas jag att så inte var fallet.

Här hemma i Landskrona vet jag att det finns folk som stjäl blommor från gravarna, men det är inte lika grovt.

Vi får hoppas att morgondagen blir bättre.

PS. Jag fick bud att de hade inte rört min systers namnbricka. Skönt!! DS.

Kommentarer
Postat av: Christian

Det är för jäkligt./Christian

2012-05-10 @ 21:44:56
URL: http://www.christianpersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0