Fotvård för hälsans skull


När jag var yngre slarvade jag mycket med fötternas vård. Man sprang barsock (utan skor) och fick tjocka sulor under fötterna. Sprickor var inte särskilt ovanliga.

På äldre dar har jag blivit mer medveten om att man skall sköta sin kropp och då även fötterna. Jag har gått till lite olika fotvårdare med skiftande resultat.




Numera går jag till Gunilla och hon tar väl hand om mina fötter och händer med för den delen. Behandlingen tar ca en timme. Under tiden har vi också mycket konstruktiva samtal. Vårdar ni inte era fötter tycker jag att ni skall sätta igång med en gång. Är det uppfattat?



Sen en sak till. Jag kan spreta med tårna på väster fot men inte på höger. Det där är lite lustigt. Det är tydligen genetiskt styrt. En del kan spreta med tårna på båda fötterna, en del bara på en fot, höger eller vänster, eller så kan man inte spreta på någon fot alls och det är tydligen inget man kan träna upp.

Kan ni spreta? Hör gärna av er!!!!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Japp, här kan det spretas med både höger och vänster tår. Lev väl! /Stefan

2012-07-28 @ 20:26:46
URL: http://www.gemzell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0