Det börjar kärva till sig




Vädret har varit milt och behagligt i stort sett hela första delen av vintern.

Men i morse då jag vaknade var bilarna på gården ganska så nedisade. Tempen var -6 vilket är ganska mycket för våra breddgrader. Jag får nog börja ställa in bilen i garaget.

Men det är något visst med vinter och köldgrader. Luften blir klarare och allt verkar ljusare.

Vi gjorde en ordentlig tur i det fina vädret. Vi tittade efter och såg fastän en hel del fågel.

Vid Strandvägen nere vid fiskargumman var ett riktigt rikt fågelliv.

Ja, jag vet att mina läsare upp i norr skrattar åt mig när de ser bilderna där inte ens marken är täckt med snö. Man jag bryr mig inte för jag vet att snö betyder också snöskottning och det gillar varken jag eller hustru Persson.

Låt det bli vinter  lite lagom!!!!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Även vi i norr är glada om lagret med snö håller sig kring ett par mm, det räcker gott. Fast de senaste dagarna har det varit ett fruset lager under pudersnön, blir halt som attan.



Sköt om er ordenligt!

2012-01-28 @ 00:54:32
URL: http://www.gemzell.se
Postat av: Inger Bergh Lundberg

Det händer att vi drömmer om en Skåne-vinter uppe i Dalarna, men dalmasens största lycka är en snöslunga.Jag tycker vi är värda en "mild" vinter både här och i Skåne efter förra vinterns snökaos. (Har idag inhandlat en flytande isskrapa!)

MVH Inger Bergh Lundberg

2012-01-30 @ 22:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0