Väpnat rån!!!

I går kväll fick jag ett e-mail from min kusin i Amerika. Hon skev att hon var på semester i England och att hon hade blivit överfallen av ett beväpnat ungdomsgäng och att de tagit allt hon hade, pengar, kreditkort, mobil ja allt utom passet. Hon skev att hon var jätteglad att hon hade livet i behåll.

Men  nu var hon utan pengar och kunde inte betala hotellräkningen. Hon bad mig rädda henne och sända en massa  dollar eller vad jag kunde avvara.

Jag blev chockad, men både jag och hustru Persson läste brevet flera gångar och det var flera saker som inte stämde med hennes sätt att skriva fast.... Det här är nog bara en bluff. Jag sänder inga pengar förrän jag får det bekräftat att det verkligen är hon. Jag mailade tillbaka: ring mig.

Ingen ringde och jag sände inga pengar.

På morgonen fick jag ett meddelande via Facebook från min kusin: JAG ÄR INTE I ENGLAND.

Jag pustade ut.

Det här var en obehaglig upplevelse, som dock fick ett lyckligt slut.

Jag funderar vad som egentligen hände. Var det ett practical joke eller hade någon hackat min kusins dator. Kanhända får jag reda på det en gång i framtiden.

Hur som helst tyckte jag att jag ville att berätta det för er.

Nu stänger jag ner för idag!!!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Bra att ni synade bluffen!



2011-02-03 @ 20:57:15
URL: http://www.gemzell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0