Docka på drift



Flytdockan invid motorvägen och golfbanan

Hejsan alla bloggläsare!!!

På grund av sjukdom har jag inte kunnat bloggat på ett bra tag. Nu har  livsandarna börjat komma tillbaka så jag provar på med en comeback.

Förra helgen var det ett himla oväder. Vi tryckte lugnt i vårt gamla hus. No problems.

Men ute på varvsudden låg den stora flytdockan som varvet hade köpt in för att kunna reparera större fartyg.

Kan ni tänka Er att under nattens stormar hade dockan slitit sig. Jättekolossen på över 6000 ton var borta.

Det visade sig att den hade drivit iväg ca 3 kilometer och strandat i Lundåkrabukten.

Nu när vattnet dragit sig tillbaka ligger den på land alldeles intill motorvägen. Hur de skall kunna bogsera den tillbaka är väl skrivit i stjärnorna, men en sak är säker - lätt blir det inte!!!

Fast man ska se det positiva i saken. Landskrona har fått en hel del uppmärksamhet.


Nu slutar jag för den här gången!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanon med comeback.christian

2011-12-05 @ 21:04:09
Postat av: Rose-Marie-Leif

Hejsan!



Roligt att se att du bevakar vår fina stad igen.



Må så gott,



Rose-Marie -Leif

2011-12-05 @ 21:29:14
Postat av: Victoria

Skönt att du är tillbaka.

Grattis på namnsdagen

Kram

2011-12-05 @ 22:06:40
Postat av: Inger Bergh Lundberg

Välkommen tillbaka med din trevliga blogg - hittade den då jag googlade på Kivik - du hälsade på Anna Åkesson på Tångdalagården.Jag är släktforskare och min farfarsfarfar är Sven Åkesson f. 1795 på Svinaberga 13 sedermera Svante Bergh.Kan han vara lillebror till Måns Åkesson? Med vänlig hälsning Inger Bergh Lundberg

2011-12-07 @ 00:22:43
Postat av: Annika

Trevligt att du är tillbaka med bloggen.

Annika

2011-12-08 @ 07:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0