Översvämning i källaren eller en gårdskarls vånda!



Översvämnining i källaren



Bloggaren ringer jourtelefonen


I natt regnade det ordentligt. Jag funderade om det kunde vara risk för översvämning, men jag var ganska lugn för vi har två grundvattenpumpar i källaren.

I morse gick jag ned gör säkehets skull och kollade. Och se hela brunnen var full av vatten dessutom fanns det en del vatten på golvet. Det visade sig att ingen av pumparna fungerade.

Sedan vidtog ett långdraget ringande. Jag försökte först hos kommunenens jourtelefon. Efter si så där en timmes väntan kom jag fram. Jag frågade om jag kunde få låna en grundvattenpump. Frågan bollades vidare. Svaret blev att de hade inga pumpar. Då försökte jag hos räddningstjänsten. Efter vederbörlig väntan kom jag fram. Det var OK. Kom bara hit och hämta den. Jag gjorde så. Jag provade men si propparna gick så fort ja kopplade in pumpen.

Det måste vara nåt elektriskt. Ringde ånyo jouren. Kom fram efter en timme. Vårt ansvar går bara fram till huset, sa de. Basta. Ring till de olika elfirmerna. Jag kan väl försöka, sa jag, med det är söndag så chansen är nog liten. Kom igen om du inte fått något napp så kanske jag kan hitta på något sade den vänlige mannen.

Ringde alla firmerna. Inget napp. Ringde jouren igen. Jag har talat med en elektriker som heter Christer, sa han. Han kan nog hjälpa dig. Jag har bett honom ringa.

Jag väntade, Efter en kort stund ringde Christer och jag förklarade min belägenhet.

Han kom och redde ut problemet. Tänk vad bra det är med riktiga fackmän.

Det visade sig att vi kände Christer sen gammalt. Han hade varit hos oss flera gånger då han jobbade för en annan firma,

Slutet gott allting gott.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Strong insats:)/Christian

2010-08-16 @ 09:43:44
Postat av: Stefan

Jag noterar att du satt mamma i arbete som fotograf. Det är mycket pyssel med hus, skönt att du har bra med plats i källaren när panna och tankar är borta.

2010-08-16 @ 22:17:23
URL: http://www.gemzell.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0