Syster Ester 91 år

image261


Jubilaren och bloggare Persson

Allt efter som åren går glesnar syskonskaran.

Min enda kvarvarande syster fyllde 91 år häromdagen. Hon är inte bara min äldsta syster  hon är nu även den äldsta personen i vår släkt så vitt vi kan överblicka. Det var lite dåligt väder när hon fyllde i fredags, men idag åkte vi och gratulerade.

Hörseln är väl inte den bästa, men synen är det inget fel på. Hon är fullt klar och har ett jättebra minne. Hon berättade för mig hur det var när hon som liten bodde i Onslunda tillsammans med föräldrar och en lillasyster. Det var för så där en 87 år sedan.

Och dig minns jag mycket väl när du föddes, sa hon till mig. När det var tid blev vi körda ut i trädgården. Det tog inte så lång tid förrän vi hörde att det hade kommit en riktig gaphals inne i stugan. Bloggaren hade gjort entré.

Jag är glad att jag har min syster kvar i livet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis Ester och fint inlägg./Christian

2008-03-24 @ 21:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0