En innehållsrik lördag







Bitterskråpen har vuxet till sig




Polisens musikkår Skåne spelade i kyrkan

Som ni vet håller jag på att scanna diabilder för att lägga in dem på CD-skivor. Det tycks vara ett evighetsjobb.
Jag ägnade en stor del av förmiddagen åt att scanna för att komma ytterligare en bit på väg.

Men sedan kände jag behovet att komma ut i friska luften. Hustru Persson och jag tog bilen och körde ut till campingen. Vi hade bestämt oss för att gå erikstorpsrundan - en slinga på ett par kilometer.

Nu skall vi se hur det går för bitterskråpen, sa hustru. Jag visade några bilder då de var bara knoppar, som just hade kommit upp ur jorden. Men sen hade det frusit ganska så ordentligt och de hade nog fått på tafsen av kölden. En hel del hade dock klarat sig och ser nu fina och fräscha ut specellt i en södersluttning. Ja, ni kan själv se dem på bilderna.

Vi hade hoppats att få se lite nya vårfåglar, tyvärr fick vi inget napp. När vi gått rundan körde vi hem. När vi steg ur bilen hörde sköna tonor uppifrån. En plog tranor drog norrut. Bingo!

På eftermiddagen gick vi till kyrkan för att höra Polisens Musikkår Skåne spela. Det var pampigt och lite ovant. En riktig blåsorkester och många mäktiga framträdanden.

När vi kom hem sa jag: Jag kör en sväng och tittar on inte gråhakedoppingarna har kommit.

Sagt och gjort. Till min glädje simmade två stycken i den lilla dammen där de brukade hålla till. Bingo igen!!

På kvällen tittade vi på TV. Detta efterlämnade dock inga positiva upplevelser.

Nu är det sängdags!!

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-20 @ 07:40:16
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0