Vernissage på Gamla Stadens Galleri



Gamla Stadens Galleri















Det började snöa tidigt i morse. Och så det vräkte på!!! När det lugnat ner sig ägnade jag en styv timme åt snöskottning, både inne på gården och på Storgatan.

Kommunen bryr sig inte om att ploga vår lilla gränd. Just nu är den ganska så igenkorkad. Får väl försöka ringa på måndag, men jag vet på förhand att det inte kommer ha någon större effekt. Det är visst slut på pengarna eller så är det på viljan.

Galleriet här på gränden ska ha vernissage idag. Jag tycker faktiskt synd om dem i detta snöoväder.

Vi gick i alla fall dit. Har inte mer än 50 meter att gå.

De flesta av tavlorna kommer från f.d. Galleri Malen i Borstahusen. Hjördis Svensson som drivit det har beslutat av avyttra en del av sin gedigna konstsamling.

Jag tog några bilder för att visa en del av utbudet.

Nu får det räcka för idag,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0