Fullmäkigesammanträde


Jag har aldrig varit mycket för politik.

Men nu har det nyss varit val. SD var ett stort parti förra mandatperioden, men den här gången gick det inte så bra för dem.

Synd att de är så förbannat främlingsfientliga, men annars verkar det som om de vill ha ordning och reda och det en bristvara nuförtiden.

Vi har folkpartiet som hyresgäster och gläder oss över deras framgångar, Mycket är nog tack vara eldsjälen Torkild Strandberg. Hustru Persson påpekar gärna att han var hennes elev i hemkunskap. Då fick han ju stabil grund för sitt fortsatta liv. Hur som helst gick hustru Persson och jag på det första fullmäktigesammanträdet efter valet. Det var lite spännade för jag har alldrig varit på något sådant förut.

Vi fick sitta på läktaren bakom en gedigen glasvägg. Jag försökte ta några kort, men de blev så dåliga att min stolthet förbjuder mig att lägga in dem.

Hur som helst allt gick städat till.Mötet blev ganska kort. Det viktigaste som hände var att man valde kommunfullmäktiges ordförande med sluten omröstning. Det tog en sin rundliga stund, men allt skulle gå enligt reglerna. Lennart Söderberg vann med 2 röster. SD röstade blankt. Det var väl någon slags demonstration.

Sedan sades en del vackra ord och sen var det hela över.

Nästa gång skall de välja kommunalråd. Det blir det lite mer spännade så vi går kanske dit och kollar.

Nu räcker det för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0