Nu är vi inne i en ny fas

Nu har hustru Persson blivit av med sitt gips, styngnen är klippta och doktorn har tittat på resultatet med stor belåtenhet. En koll på röntgen visade att det bruta underhandsbenet låg precis som det skulle. Tack och lov för det.

Sen blev vi skickade till sjukgymnasten. Vi fick klart för oss att det stundade mycket hårt och smärtsamt arbete.

Vi fick nödiga instruktioner och sen var det bara att sätta igång på egen hand.

Ett pass tar ca en halvtimme och vi skall köra minst 5 pass om dan!!!!!!

Hela dagen blir nu styrd av träningen. Den första omgången kör vi kl 8 på morgonen och den sista ½ 9 på kvällen. Jag fungerar som träningsledare. Man har blivit något som tyskarna kallar "Mädchen für alles". Det vore väl något att sätta på visitkortet. Men jag klagar inte, inte mycket i alla fall.

Ni får nog räkna med minst 2 månader, sa den trevliga sjukgymnasten. Nu har vi gjort tre dagar och ser redan vissa förbättringar. Två månader det är 60 dagar, men det skall nog gå.

När vi kört sista passet brukar jag ta mig en kall öl. Den sitter fint.

Hej då så länge!!!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Jag märker att ett veritabelt gym etablerats hemma hos er.



Sköt om er ordentligt!

2010-05-27 @ 22:03:10
URL: http://www.gemzell.se/blogg
Postat av: Anonym

Kämpa på! Nu kan det bara bli bättre.

2010-05-28 @ 09:50:51
Postat av: Anne Catrine

Duktiga ni är, skönt att det går åt rätt håll. Ha det bäst. Kram Anne Catrine

2010-05-28 @ 21:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0