Livet går vidare



Stefan med hustru AnneCatrine

Ja. det kom som en blixt från från en klar himmel när hustru Persson trillade och blev gipsad i bägge armarna.

Men livet måste gå vidare och det gör det också. Det gäller bara att anpassa sig till det nya läget.

Jag tycker faktiskt det är riktigt roligt att laga mat, diska, köra tvättmaskinen, vattna blommor, klä på och av hustru Persson och mycket annat som behöver göras i ett hem.

Vi fick boka av en massa saker som vi hade planerat, munskänkarna, teaterbesök och framförallt vår efterlängtade resa till Oberammergau med sitt berömda passionsspel. Men c'est la vie!!

När det gått nästan två veckor fick vi besked att det brutna handledsbenet låg snett och måste opereras. Det var bara att bita i det sura äpplet, men vi förstod att det var nödvändigt för ett bra slutresultat.

In till Lund igen, operation, en natt där och sen åter hem till Landskrona tillsammans med en massa smärtstillande.

Om två veckor skall de ta styngnen och sen blir väl rörligheten lite större. Det är bara att kämpa på!!!!

Många har visat sin medkänsla och det har glatt hustru mycket.

Men visst finns det ljusglimtar. Yngste sonen Stefan med hustru kom och hälsade på på väg till London. Det blev en trevlig weekend.

En dag fick jag besök av Kary från Landskrona direkt som ville ha lite information om den spanska flugan som ev skulle finnas på Ven. Jag berättade vad jag visste och visade honom ett exemplar som tagits 1949 på Ven. Resultatet blev en trevlig artikel i Landskrona direkt som finns på nätet.

Lite varmare väder skulle sitta fint, men jag vågar inte klaga.

Nu säger jag hej så länge!!!

Kommentarer
Postat av: Anne Catrine

Det var riktigt trevligt att få komma och hälsa på er, tyvärr blev det inte så länge. Det märktes på maten att du tycker om att laga mat då den var väldigt god. Ha det gott och hälsa så mycket. kram Anne Catrine

2010-05-12 @ 01:37:43
URL: http://vegagatan15.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0