Syster Ester 93 år




Min syster Ester tillsammans med dottern Bibbi och hennes man Claes

Jag har bara ett syskon kvar i livet och det är Ester. Idag fyllde hon 93 år.

Hon är allså 13 år äldre än jag. När jag började minnas var hon redan utflugen. Men vi har alltid haft ett gott förhållande till varandra. Ester var aldrig de stora ordens person, men alltid trygg och tillitsfull. Med maken Gunnar, som tyvärr gick bort redan 1955, fick hon dottern Bibbi.

Esters hälsa har sviktat den senaste tiden, men idag var hon verkligen till sin fördel. Ett glatt leende mötte oss när vi kom in på hennes rum på äldreboendet i Perstorp.

Vi fick en fin stund tillsammans med kaffe, kakor och tårta som Bibbi hade bakat.

Efter en timme blev Ester trött och ville gå och vila sig.

Kort därefter skildes vi åt. Jag tyckte det varit en högtidsstund att få träffa Ester och hennes närmaste.

Åren ramlar på!!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Fantastiskt trevligt att få se Ester fira sin födelsedag !



kram

Victoria

2010-03-22 @ 15:23:18
Postat av: Stefan

Mycket sant, ett glatt leende, en varm komplimang kan göra så mycket gott. En väldigt fin bild du tagit på Ester.

2010-03-22 @ 19:47:32
URL: http://www.gemzell.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0