Soper och åter soper



Soper längs vägen till skjutbanan



i massor



Soper av alla de slag


I Landskrona har vi en väl fungerande sopverksamhet, som tömmer soper varje vecka.

Dessutom finns det en stor och välutbyggd återvinningsgård, som jag brukar besöka i stort sett varje vecka.
Där kan man sortera upp sina soper i diverse containrar. Fungerar pefekt.

Ovan på detta finns det ett antal mindre sorteringstationer där man kan lägga flaskor, kartonger, papper m.m.

Man tycker vi inte skulle ha några som helst problem.

När jag är ute och tittar på fåglar kör jag ofta förbi skjutbanan på väg till fågeltornet.

På vägen dit finns det några samvetslösa människor som bara vräker ut sina soper i vägkanten. Bilderna visar hur det kan se ut, Det är rent ut sagt för djävligt.

När det ser för hemskt ut kommer någon, troligen kommunen, och städar upp. Efter ett tag ser det lika dant ut igen.

Jag har ofta undrat hur dessa människor tänker. Trots att allt är väl ordnat finns det tydligen personer som inte vill ta något som helst samhällsansvar.

Men så fungerar tydligen människan. Bättre än så är vi inte. Det finns alltid de som vill åka snålskjuts på andra. Det är tråkigt men det får vi nog leva med.


Nu säger jag hej för denna gång!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0