Alltid händer det något man inte väntat sig




Kalabalik i garderoben

Vi lever i svininfluensans tidevarv. Jag var på vår vårdcentral och hörde mig för. När kan jag komma in?? Du kommer att bli kallad vecka 51. Då är det nästa jul, sa jag. Jag tillhör visst någon riskgrupp?  Du kommer att bli kallad, sa syster.

I fredag fick jag en kallelse från Lund. Ni tillhör en riskgrupp, kom till Lund lördag kl 13. Ser man på. Det kommer nog att ordna sig. For så till Lund. Väl där fick jag beskedet att det inte fanns något vaccin så det var bara att åka hem igen. I dag gick jag upp till Capio-kliniken och berättade mitt lidandes historia. OK, sa syster. Du får komma mellan 4 och 6 idag. Får jag ta med hustru Persson. Nix, sa syster och så fick det bli. Jag fick min spruta och so far so good.

I går kom hustru Persson in till mig. Jag kommet inte ut på nätet!!! Jag gjorde vad jag kunde . Kollade kablarna och startade om datorn några gånger, men inget hjälpte. Ringde sonen för hjälp. Jag lärde mig en hel del om närverkskablar, som vi testade, men inget hjälpte.Bäst att du går till La Data och ber om hjälp!!! Fick lite tips som jag provade, men inget hjälpte. Du får vänta till nästa vecka för då kommer reperatören tillbaka, sa datatjommen.

Jag gick hem för att göra ännu en koll. Hustrus dator är ansluten till min via en nätverkskabel. Jag följde kabeln bit för bit för att se om den såg hel ut. Plötsligt såg jag att den var helt av!!! Genast insåg jag vem syndaren var!!!
En råtta hade bitit av kabeln och vi hade inte märkt någonting. Jag hittade ett litet hål i väggen.

Nu var jag på krigsstigen!!! Jag undersökte platser där vi haft problem tidigare och kunde konstatera att råtterna hade dansat på bordet medan katten legat och sovit.

Jag kallade på snickare Hasse, som fyllde alla hål med pistolskum och kycklingnät.

Nu är livet surt för råtterna och nästa vecka skall jag få en ny kabel.

Allt ser ut att ordna sig fast det blev en hel del extra besvär.

Ha det så bra i regnvädret!!!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Vi kan leasa ut en katt ett par dagar, så försvinner musproblemet garanterat. Prag hälsar!

2009-11-10 @ 21:19:21
Postat av: Sven

Det kan nog behövas!/bloggaren

2009-11-11 @ 07:59:05
Postat av: Victoria

Eller också får "råttehunden" göra ett besök :))

2009-11-11 @ 11:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0