Första snön och lite annat

Hejsan allihopa!!!

Idag kom höstens första snö.

En ny fas av vardagslivet har börjat. Det var visserligen inte mycket att skryta med. Den försvann så fort den kom ner på marken.

Det kändes dock skönt att veta att man redan lagt på vinterdäcken. Jag känner mig väl rustad.

Idag fick jag även ett brev att jag var bokad för influensavaccinering - Lund!!, men det får man ta. Trots allt tjavs  i media tänker jag vaccinera mig. Jag vill inte bli sjuk och jag vill inte smitta ner andra människor - så enkel är min filosofi.

Den här veckan har vi haft el-gubbar som bytt ut gamla el-ledingar från 40-talet. Det har blivet ett rejält lyft för säkerheten. Dessutum har vi nu jordfelsbrytare vid alla proppskåpen. Vad mer kan man göra???

Hösten är också den tid då råttorna försöker ta sig in  husen. Idag har jag också haft kontakt med både Anticimex och kommunens råttfångare.

Vi håller oss sysselsatta. Livet känns meningsfullt!!

Nu slutar jag för den här gången.

Kommentarer
Postat av: Anne Catrine

Ni verkar ha fullt upp på dagarna :) här har det också kommit snö idag men det var bara i luften inget som lade sig på marken. Jag har nu också vinterdäck på bilen känns bra utifall snöovädret kommer som de har varnat för.

Ha det bäst och lycka till med att hålla mössen på utsidan av huset.

2009-11-05 @ 22:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0