The revival of en gammal bloggare

Hej allihopa!

Det har varit skralt med bloggandet den sista månaden. Men så kan det bli ibland.

Mycket har hänt. Jag har fyllt år - inte hundra men inte så långt därifrån. Vi var uppe hos Annika strax innan det skedde. Det avfirades med ett besök på Kinarestaurangen i Mora. Förresten tack för alla trevliga vykort och andra hälsningar.

Sen var vi på besök hos Sven och Gunilla uppe i Varberg. Trevligt och välfyllda fat och skålar som vanligt. Därefter for vi Rea i Växjö, där vi tände ett ljus på svåger Nisses grav. Det är ett år sen han gick bort.

Jag läste på besöksfrekvens på bloggen och såg till mig glädje att jag haft ett flertag läsare så sent för några dagar sedan. Det gläder ett gammalt bloggarhjärta.

Våren är på gång. Det har redan kommit en massa vårfåglar. Jag har sett både lärka och stare för att inte tala on gravand och tofsvipa och även någon enstaka trana har passerat min sydliga metropol.

Läste att Guinea-Bissaus president hade blivit skjuten. Han var president redan när vi var där nere 1992-94. Han  var inte särskilt populär så vitt jag minns, men han var inte särskilt extrem. Kommer ihåg att jag var med vid invigning av ett skogsprojekt. Vid lunchen kom jag att sitta ganska nära honom. Han begärde in ett stort glas whisky, som han svepte före maten. Frid över han minne.

Det blev litet blandad kompott. Skall försöka lägga in några bilder i fortsättningen och att bli lite mer strukturerad.

Sätter punkt för den här gången. Ha det!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt att du är tillbaka/Bloggaren i Solna

2009-03-07 @ 19:21:56
URL: http://www.christianpersson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0