Jubileum i parti och minut

Det är inte klokt vad tiden går.

I dag skriver vi den 10 juni 2009.

Denna dag 1954 tog jag och en massa kompisar studentexamen vid Hvilans specialgymnasium. Det var en stor dag för mig. Min far kom dit. Han hade köpt en flaska renat som han bjöd på." Det här har ni fantamej  gjort bra pågar", sa han till mig och h'Atlas och det var ett erkännande så gott som något. Från början hade han inte varit någon vän av boklig bildning. Sen dess har det gått 55 år, 55 år hörde ni det?

Samma dag 1959 tog hustru Persson ut sin examen på Fackskolan för huslig ekonomi. Det är inte klokt. Ett halvsekel har passerat.

Vi har båda kämpat i våra yrkesroller. Nu är vi båda pensionärer och lever lyckliga på våra minnen.

Vi är båda tacksamma för vad livet gett oss.

Men än lever gamla gudar.

Vi hörs var så säkra!!!

Kommentarer
Postat av: Sonen Stefan

Mycket tänkvärt, minnen det är det finaste vi har, de skall man vårda väl, och alltid fylla på nya.



Hoppas det nya trådbundna nätverket fungerar bra, och att ni snart får räzer-fart på ert bredbandsabonnemang.



Sköt om er båda!



/Stefan

2009-06-14 @ 00:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0