Ny TV serie

Morsning!

Jag brukar nästan aldrig titta på serier på TV.

Men idag skulle det börja en ny TV-serie som hette Stormen.

Eftersom jag gillar både Moma Malm och Ingvar Hirdwall så beslutade jag mig för att ge dem en chans. Jag tänkte på Den tatuerade änkan och han som ville bjuda Beck på en stänkare.

Det hela utvecklade sig till en väldigt dramatisk historia. När det gamla paret körde hem från apoteket råkar de ut för en fasansfull storm. Träd faller framför och bakom bilen och de sitter hopplöst fast i skogen. Efter ett tag inser de sin belägenhet. De börjar tvivla på att de skall komma ur det hela med livet i behåll, hjälplösa som de är. Då tar Ulla (Mona) fram en gammal konjaksflaska som  legat i bilen sedan många år. För att få ut det sista goda av livet börjar de halsa direkt ur flaskan.

Jag tycker det var väldigt fint. Så kan man nog göra i ett trängt läge.

Jag kom att tänka på en sak som hände mig och hustru Persson och våra barn en gång på 1970-talet. Det var nyårsafton. Vi hade färdats med bil genom Sarangeti nationalpark i Tanzania och sett dessa oändliga mängder med vilt som fanns ute på savannen. Vi hade bokat plats på en lodge där vi tänkte fira nyår. Det hörde till saken att det hade regnat uppe i bergen. När vi närmade oss platsen kom vi fram till det som brukar vara en liten bäck. På grund av regnet var det nu en bred flod på ca 100 meter. Det var helt omöjligt att passera. Några folkvagnsbussar försökte men fastnade mitt ute i strömfåran. Det var bara till att stanna. Vi fick övernatta i bilen. Det blev snart jättevarmt. Öppnade vi fönstren blev hela bilen fylld med mygg på nolltid. Tiden gick sakta, sakta.

Vid midnatt, på nyårsnatten var stämningen minst sagt låg.

Då knackade det på bilrutan. Det visade sig vara en österrikisk ambassadtjänsteman som liksom vi hade fastnat. Han hade med sig en flaska konjak. Han sa: " Jag tycker det skulle passa att höja stämningen lite grann. Vad säger ni om ett glas konjak så här på nyårsnatten"?

Vi sa inte nej utan tackade och drack nyårsskål. Trots att det varit botten så tyckte vi att det blev väldigt fint.

En upplevelse som etsat sig fast i minnet.

Nu skall det bli spännade och se hur det går för det gamla paret.

God natt!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu vill vi ha lite nya fräscha inlägg. Från fanklubben i Solna.

2009-02-16 @ 09:04:31
Postat av: Anonym

Kanske ett inlägg ang senaste utvecklingen i Guinea-Bissau?. /Turist 93

2009-03-04 @ 20:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0