Julprovning



Min trofé

Vi var på vinprovning på Hotell Öresund. Det var lite gemytligare än vanligt med olika stånd och mycket smått och gott som tilltugg.

Det var söta viner som madeira, portvin, Sauternes och sherry. Muns filibaba.

Sen var det julviner av hög klass och också lite nyheter på systemet.

Och så lotter och dessutom en tävling att känna igen druvor. Det fanns tre viner och så hade man nio druvor. Det gällde att finna rätt druva i var och ett av vinen.

Vi minglade runt och hade det allmänt trivsamt. Så sa hustru Persson: Har du tävlat? Nä, det hade jag inte. Vi kan ju alltid försöka. Vi smuttade och skrev ner våra svar och lämnade in lapparna.

Tiden gick. Det blev lottdragning. Ingen vinst.

Sen gick de igenom svaren på druvtävlingen. Det var ju de druvorna jag satsade på, tänkte jag.

Fyra hade alla rätt. Först ropades tre upp men ingen av dem var jag. Nå, jag hade nog fel, tänkte jag.

Så sa han: Och den fjärde vinnaren är Sven Persson. Bingo!!! Glatt sprang jag fram och hämtade mitt pris - en bok om vin och mat.

Ibland bara händer det!!!

Morsning!!!!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Gratulationer till er druvkunskap !!!

Ser fram mot att ses snart



kram

2009-12-14 @ 23:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0