Livet tuggar på

Dagarna går. Ibland händer det något, ibland inte.

I går var jag i kyrkan. När fan blir gammal läser han bibeln. Nåja, så farligt är det inte. Jag har ju skaffat mig en hörapparat. Man kan ställa in den på olika läge; normalt, restauarang, slinga osv. Jag tänkte prova slingan och därför gick jag i kyrkan. Det var en ganska stark upplevelse. Jag satte in apparaten på trean dvs slingan. Först hörde jag nästan ingenting, men så plötsligt slog de på slingan i kyrkan och då hördes prästen som om han hade stått alldeles intill mig. Fina grejor!!!

I morgon ska vi åka till Bornholm på konstrunda. Bäst att växla till sig lite danska pengar, tänkte jag.  Eftersom vi inte har Forex i stan gick jag till min nya bank, Handelsbanken och framförde mitt ärende. Är Du kund i banken. Jajamensan!! sa jag glad i hågen. Vi tar en avgift på femtiokronor. Va?, sa jag. Det blir ju 5 %. Tog mina pengar och gick. Jag trodde bankerna ville främja kontakten mellan grannländerna.

Jag gick till min gamla bank, SEB-banken. Frågade om det gick att växla till sig danska pengar. Ja det gör det, men vi måste skicka efter pengar från Stockholm. Jag blev helt stum. Ja, då är det inte särskilt aktuellt lyckades jag få fram.

Hem till hustru Persson for lite god lunch och en middagslur.

Nu går jag till Nordea. De kan nog fixa det, sa jag. Tyvärr var banken redan stängd. Vi stänger kl 13:00 stod det på ett plakat. Nu är jag lite illa ute, men jag vill inte gärna krypa till korset.

Min sista chans är Swedbank. Banken som media är så negativ emot. Jag gångar mig dit.

Får jag jag växla till mig lite danska pengar? frågade jag. No problems, ingen avgift svarade bankiren och jag fick mina pengar.

Allting är inte så lätt som man tror, men det gäller att inte ge upp.

Slutet gott allt gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0